Rajd „Splotu” szlakami sądeckich kurierów

dodano: 2014-09-23
Rajd „Splotu” szlakami sądeckich kurierów.

W czwartek, 18 września 2014 r., w towarzystwie pięknej, słonecznej pogody, uczniowie klas I i II LO ZSS „Splot” wyruszyli na dwudniowy rajd. Z Łabowej wyszliśmy na Halę Łabowską, gdzie pod pomnikiem partyzantów wraz z innymi grupami uczniów  uczestniczącymi  w corocznym rajdzie im. Juliana Zubka – Tatara,  oddaliśmy hołd poległym w czasie II wojny światowej kurierom i partyzantom.

Następnego dnia zeszliśmy do Piwnicznej przez Halę Pisaną, a potem przejechaliśmy autobusem do Kosarzysk. Tam połączyliśmy się z pozostałymi uczniami „Splotu”, którzy pokonali trasę z Piwnicznej,  przez Niemcową, Wielki Rogacz i Obidzę. Pod pomnikiem kurierów braliśmy udział w uroczystym otwarciu ścieżki edukacyjnej i odsłonięciu tablicy poświęconej patronowi naszej szkoły, Janowi Karskiemu. Uroczystość poprowadziła p. Beata Budzik – prezes Małopolskiego Towarzystwa Oświatowego, które organizowało w Nowym Sączu Dni Karskiego. Po części oficjalnej i złożeniu kwiatów, obejrzeliśmy inscenizację przygotowaną przez grupę rekonstrukcyjną. Scenka przedstawiała walkę patrolu żandarmerii niemieckiej z grupą partyzantów napotkanych w lesie.

Przemierzając trasy rajdu  mogliśmy choć trochę poczuć trud wędrówek sądeckich kurierów i posłuchać wielu historii o partyzantach walczących na terenach Sądecczyzny opowiadanych przez przewodników PTTK. Oprócz poważnych uroczystości  i doniosłych chwil, mieliśmy też czas na zabawę, pieczenie kiełbasek czy śpiewanie przy ognisku i podziwianie pięknych widoków.