Aktualności
A A A
Wyjazd integracyjny kl. 1 gimnazjum
[2014-09-24] Wyjazd integracyjny kl. 1 gimnazjum

W czwartek 4 września 1 klasa gimnazjum pojechała do Wierchomli na dwudniowy  wyjazd integracyjny. Zmuszeni byliśmy z samego rana przyjść na dworzec PKS, jednak humory już o tej porze dopisywały wszystkim uczestnikom. Dojechaliśmy ściśnięci w  busie i rozpakowaliśmy się w pokojach Po zapoznaniu się z nowym miejscem zaczęliśmy pierwsze zajęcia. Prowadziła je pani psycholog - Anna Zaczyk, wraz z pomocą naszej wychowawczyni –pani Uli Kulig. Ustaliliśmy zasady wycieczki i zaczęliśmy zajęcia integracyjne. Na początku musieliśmy opowiedzieć trochę o sobie, aby lepiej się poznać, znaleźć wspólne zainteresowania. Robiliśmy dużo różnych ćwiczeń dotyczących naszych pasji i cech – w ten sposób powstał drzewo, z naklejonymi przez nas karteczkami. Wymieniliśmy się między sobą tym, czego oczekujemy od szkoły, co możemy spróbować jej zapewnić i czego się obawiamy – wynikiem tego był duży statek, również wyklejany kolorowymi kartkami. Mieliśmy ćwiczenia na polu podczas których musieliśmy rozmawiać z osobą, która byłą naprzeciwko nas, na podany przez opiekunów temat. Następnie postaraliśmy się bliżej poznać naszą wychowawczynię. Przeprowadzaliśmy z nią wywiady, podczas których dowiadywaliśmy się również jak będzie wyglądać nasza współpraca. Wykonaliśmy również wiele innych ćwiczeń w grupach, jak i pojedynczo. Wieczorem mieliśmy grilla. Po najedzeniu się kiełbaskami, kanapkami i wieloma innymi przysmakami mięliśmy resztę wieczoru dla siebie. Ciszę nocną udało nam się wynegocjować nieco dłuższą, dzięki czemu dłużej mogliśmy siedzieć w pokojach.

Rano po pobudce poszliśmy na śniadanie i ostatnie zajęcia integracyjne. Po chwili odpoczynku wyruszyliśmy w góry do schroniska nad Wierchomlą.  Po powolnym dotarciu do bacówki mieliśmy trochę czasu, aby nacieszyć się pięknymi widokami i odpocząć. Za każdym razem, gdy ktoś próbował zabrać się za jedzenie, wokół niego pojawiały się… dwie kozy, które były pierwsze do tego, aby porwać jego kanapkę :D Spędziliśmy tam sporo czasu. Z powrotem szliśmy wzdłuż stoku narciarskiego. Po zejściu do naszego pensjonatu nadszedł czas na obiad i powrót do Nowego Sącza.

Wyjazd był bardzo udany, poznaliśmy się i spędziliśmy wspólnie dużo czasu przed rozpoczęciem nauki. Atmosfera była bardzo miła i wesoła.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Najnowsze wydarzenia, ogłoszenia i komunikaty dostępne odrazu na emailu. Zapisz się już dziś!

"SPLOT" NAJLEPSZĄ SZKOŁĄ

Społeczne Liceum Ogólnokształcące SPLOT im. Jana Karskiego w Nowym Sączu zajęło pierwsze miejsce wśród nowosądeckich liceów, a Niepubliczne Gimnazjum Społeczne "Splot" pierwsze miejsce wśród gimnazów.

Tak wynika z rankingu "Dziennika Polskiego" przeprowadzonego w oparciu o najnowsze wyniki edukacyjnej wartości dodanej (EWD), czyli wskaźnika pozwalającego oszacować wkład szkoły w to, z czym uczeń opuszcza jej mury.

EWD to zdaniem ekspertów jedyny tak obiektywny sposób oceny pracy szkoły.